Check  Veilig betalen*     Check  Gratis bezorging v.a. €50,00*     Check  Unieke produkten voor jouw hond*

hondenboetiek, hondenkleding
& accessoires

Bezorging rond de feestdagen

 

December is de drukste maand voor pakket bedrijven. Helaas brengt dat vertragingen in de levering van pakketten met zich mee.
My parcel was bereid ons een duidelijke uitleg te geven hoe het verwerkings proces bij Post.nl gebeurd en waarom pakketten momenteel langer onderweg zijn. We hopen hiermee dat voor jou duidelijkheid geeft in het verwerkingsproces en waarom een pakket er soms een week over doet om bezorgd te worden.

 

Het proces ziet er als volgt uit, nadat het pakketpunt de zending heeft ontvangen, zal het pakket op een rolcontainer geplaatst worden. Rond zessen (gemiddeld) komt een chauffeur van PostNL de rolcontainer(s) ophalen van het pakketpunt en deze rijdt ze rechtstreeks het depot in.

Dit depot begint rond 8 uur met een sorteerronde, waar de pakketten hun zogenaamde sorteerscan zullen ontvangen. Hierop volgt de volgende dag een distributiescan vanuit het depot bij jouw klant in de buurt, gevolgd door de chauffeur die het pakket bij jouw klant zal aanbieden.

In de huidige piekperiode merken wij helaas dat er erg veel vertragingen ontstaan vóór de eerder genoemde sorteerscan. Met name maandagen en dinsdagen zijn druk. Er komt dan een dusdanige bulk aan rolcontainers en postzakken binnen in het sorteercentrum, dat niet alles verwerkt kan worden. Het pakket komt als het ware in de file te staan. Deze file kan op landelijk niveau tot wel 500.000 pakketten oplopen.

PostNL heeft in 2021 de capaciteit weten te verhogen van 1,8 miljoen pakketten per dag, naar 2,1 miljoen pakketten per dag. Dit jaar heeft PostNL de capaciteit eveneens kunnen vergroten, maar ondanks de enorme vergroting, kunnen de sorteermachines niet sneller werken dan ze normaal doen. De vertragingen ontstaan hierdoor voornamelijk vóór de sorteerscan.

Om deze reden vragen wij jou en jouw klanten om wat langer af te wachten dan we normaal van PostNL gewend zijn. Ze draaien op volle toeren en proberen alle pakketten zo gauw mogelijk te sorteren.

Ik raad jou en jouw klanten aan om de Track&Trace dagelijks even te controleren - na de sorteerscan ervaren wij nagenoeg geen vertragingen en zal jouw klant het pakket dezelfde dag of de dag erna ontvangen.

Mijn excuses voor de opgelopen vertraging en bedankt voor jouw geduld.